niedziela, 16 grudnia 2012

Corolla E11 Liftback Obrotomierz nie działa...

Pierwsza usterka w mojej Corolli E11 Liftback. Usterka drobna i często spotykana przy okazji wymiany akumulatora. Otóż po zmianie akumulatora zauważyłem, że obrotomierz najnormalniej na świecie nie działa. Stanął w miejscu i ani drgnie. Podczas jazdy a działo się to w nocy nie zauważyłem co było powodem tego stanu. Ale już po wyłączeniu silnika wszystko stało się jasne - patrz zdjęcie.


Jak widać na zdjęciu wskazówka obrotomierza opadła za ogranicznik. Po włączeniu silnika podnosi się na tyle na ile pozwala na to blokujący ją ogranicznik. Na tą chwilę nie udało mi się owej śmiesznej usterki naprawić. Ale mam już pomysł!

Zdemontuje zegar. I przechylę o 90 stopni tak że wskazówki będą odchylone w stronę szybki i może wskazówka obrotomierza przeskoczy za ogranicznik. Nieinwazyjne, proste może zadziała w końcu jakoś tam wpadła ta wskazówka?! to i może wypadnie.

Plan B to zdemontowanie osłony i przechylenie wskazówki za ogranicznik ręcznie.

Swoją drogą to zastanawiam się jak to się stało... Sytuacja miała miejsce zaraz po wymianie silnika. Może wyłączyłem silnik gdy był na obrotach ok 5tys słowem za połową tarczy i wtedy po zgaszeniu silnika wskazówka opadła na przeciwną stronę? Nie wiem...

Usterka niegroźna ale irytująca jak ją usunę pochwale się jak to zrobiłem.

Pozdrawiam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz