niedziela, 26 maja 2013

Corolla wymiana filtru powietrza, oleju, filtru oleju

Zestaw startowy czyli co wymienić zaraz po zakupie samochodu. Ja wymieniłem filtr oleju, olej, filtr powietrza i filtr kabinowy. Zrobiłem to już dość dawno i żyłem w przekonaniu, że o tym pisałem na blogu ale najwyraźniej się myliłem... 

No dobrze tak wyglądał mój zestaw, wszystko zakupione na allegro - lubię to formę zakupów mam wszystko pod domem i na kliknięcie. 

Co do oleju zastanawiałem się długo ostatecznie wybrałem olej Castrol Edge, w filtrach postawiłem na zamienniki średniej klasy. Najlepiej z nich wypadł filtr powietrza wyglądał całkiem porządnie.  


Olej należało wymienić jak najszybciej bo sprawa na bagnecie wyglądała już tak...



Na pierwszy ogień filtr powietrza silnika - prosta robota, ale gdy przyjrzałem się obudowie filtra nieco podniosło mi się ciśnienie - mój poprzednik wymieniał filtr... i nie domknął obudowy a raczej zamknął ją w sposób niewłaściwy. TO FATALNIE ponieważ silnik otrzymywał niewłaściwą drogą powietrze a sprawność filtru znacznie spadła. Tak to wyglądało.


A tak wyglądał stary filtr w porównaniu do nowego.


Całość jest banalna w wymianie więc nie ma tu o czym pisać. Po wymianie wyglądało to tak.


Później zabrałem się za wymianę filtru oleju i zmianę oleju. Najpierw spuszczamy olej. Blokujemy kola lewarek podnosimy nico samochód i szukamy korka spustowego. Wcześniej odkręcamy korek oleju w silniku i wyciągamy bagnet.


Tal wygląda moja Toyota Corolla od spodu, a tak korek którego szukałem.


Odkręcamy, korek podstawiamy miskę i olej powoli spływa z silnika, teraz czas na najgorsze... Filtr oleju. Filtr oleju to była prawdziwa masakra... nie dysponowałem kluczem bo wierzyłem, że filtr uda się łatwo odkręcić - taaa zapomnijcie. Zassał się strasznie. Dojście do filtra jest trudne. Ostatecznie ratowałem się poprzez przebicie filtra na wylot śrubokrętem i w ten sposób go wykręciłem. Walka trwała dłuuugo dlatego przy następnej okazji zaopatrzę się w klucz łańcuchowy, który powinien ułatwić sprawę.


 Po wymianie filtra zakręciłem korek spustowy w misce olejowej, i zalałem silnik nowym olejem. Wybrałem Castrol 5w30 także z tego powodu:


 Na filtr kabinowy nie miałem już sił - przez walkę z filtrem oleju cała akcja zmiany filtrów zakończyła się o zmierzchu - tu zdjęcie z rozruchu silnika po zalaniu go olejem. Silnik włączyłem na kilka minut po to by filtr zassał nowy olej a potem kontrolując stan oleju na bagnecie dolałem oleju do pełna.


Z filtrem kabinowym męczyłem się strasznie przy innej okazji. Tu też okazało się, że mój poprzednik nie był osobą dokładną. Filtru Kabinowego chyba nigdy nie zmieniał był strasznie brudny... Przypominał worek od odkurzacza. Do tego już dawno wypadł z trzymających go szyn i nie spełniał swojej funkcji. Wyjęcie go z szczeliny było bardzo trudne. Ale udał się i na jego miejscu zainstalowałem nowy czysty filtr. 

Polecam wykonanie tych czynności każdemu kto kupuje używany samochód zaraz po jego zakupie - będziecie wiedzieć na czym stoicie. 

Raport:
Stan licznika przy wymianie filtrów i oleju:
165176 KM - 17.02.2013 r.



5 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Miło, że poświęcasz dużo czasu swojemu samochodowi, ale ja już kompletnie nie mam do niego sił (Corolla E11 1.4 VVTI 2000r.)

    Wieczne problemy z kontrolką silnika, wieczne problemy z ubywającym olejem. Naprawa silnika nieopłacalna. Czas sprzedać ten złom za jakieś grosze...

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam Pana,
    co do nalepki ,, toyota rekomenduje oleje Castrola'' zasłyszałem że Toyota wytoczyła proces firmie Castrol której oleje okazały się niewłaściwe dla silników Toyoty, opowiadał mi o tym mechanik który pracował w ASO polecając olej Mobil. Jestem posiadaczem T. Corolla E11 2000 r. 1,4 benzyna Vvti, 16 Valve- zmieniałem olej z syntetycznego Mobil na półsyntetyczny sądząc że ograniczy to spalanie, obecnie olej Texaco Havoline 10W40, spalanie oleju utrzymuje się na poziomie około 1000 ml na 1000 km, muszę znaleźć miejsce w instrukcji w którym producent podaje że jest to możliwe lub wypytać się o ten fakt w ASO. Pozdrawiam serdecznie i dziękuje za zdjęcia z wymiany filtrów. Do usłyszenia!

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszeliście o kuna system? Mają najwyższej jakości filtry powietrza w atrakcyjnych cenach.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń