niedziela, 26 maja 2013

Podłączenie Toyoty Corolla pod komputer

Jak podłączyć Toyotę Corolla pod komputer w domowym zaciszu. Oczywiście jeśli chcecie sprawdzić kod błędu Check Engine możecie podjechać do stacji ASO albo do mechanika który ma odpowiednie komputery i po podłączeniu do waszego samochodu odczyta błąd. Mój zaprzyjaźniony mechanik takiego komputera nie ma a do ASO nie pojadę by zostawić im za tą usługę 100-150zł.


Bo zaraz się dowiecie każdy może podłączyć komputer pod samochód i dzięki gniazdu serwisowemu odczytać wszelkie informacje w tym tą dla mnie najważniejszą jaki jest kod błędu mojego Check Engine. Bo ten nasz Check Engine to jak zakryte karty... nie wiemy co się pod nimi kryje. Może to pierdoła, może coś poważnego... Trzeba to sprawdzić!

Jak się do tego zabrać? Czyli czego potrzebujemy by podłączyć komputer do Corolla Liftback

A potrzebne będzie:
laptop,
kabel OBD II,
program do analizy danych np. PCMSCAN,
piwo - opcjonalnie ;-)

Tak wygląda mój zestaw - do podłączenia się pod Corolle. Stary ale niezniszczalny laptop DELL, Kabel OBD II - który kupiłem na allegro za 40 zł. Program PCMSCAN już zainstalowany.



By nasz interface działał należy go podłączyć jeszcze w domowym zaciszu do komputera - mówię tu o kablu OBD II i go zainstalować. Win XP poradzi sobie z tą czynnością bez problemu i po chwili ukaże się wam komunikat, że zainstalowano nowe urządzenie. Potem doinstalujcie jeszcze dodatkowe sterowniki, które otrzymaliście na płytce wraz z kablem. Możliwe jednak - tak jak to miało miejsce w moim przypadku, że nie potrzeba przeprowadzać żadnych dodatkowych instalacji. 

Kolejnym etapem jest podłączenie kabla pod samochód - musicie znaleźć gniazdo serwisowe. Jest to biała wtyczka i znajduje się pod kolumną kierownicy a wygląda tak:


Kabel podłączamy najpierw do samochodu potem do komputera następnie przekręcamy zapłon do ostatniej pozycji przed odpaleniem silnika - zegary ożyją i nasz kabel też. Podłączamy kabel do komputera i odpalamy program PCMSCAN.


Po udanym podłączeniu wyświetli się komunikat mówiący o tym, że komputer nawiązał z sukcesem połączenie z samochodem.


Teraz przechodzimy w zakładkę pozwalającą na odczytanie błędów - menu programu jest banalnie proste i czytelne więc nie będziecie mieli żądnych problemów z odnalezieniem tej funkcji. Po kliknięciu w odpowiednią zakładkę rozpocznie się pobieranie informacji z komputera samochodu zajmie to krótką chwilę. 

 
I w tej chwili wszystko stało się jasne. Mój Check Engine w Corolli Liftback to P1070 czyli nieprawidłowa korekcja dawki paliwa w cylindrze pierwszym.


Winna może być sonda lambda, przepływomierz albo lipne paliwo generalnie błąd uważam za niegroźny i decyduję się na jego skasowanie. O co chodzi z tym błędem - komputer samochodu koryguje mieszankę jaka trafia do komory spalania poprzez ustalenie odpowiednich proporcji powietrza i paliwa. Potem sonda lambda analizuje spaliny i na tej podstawie komputer określa czy dobrana mieszanka była optymalna. Jeśli ten błąd miałby jakieś solidne podstawy to spalanie by mi skoczyło a to nie miało miejsca i spadła moc. Uważam, że problem mógł leżeć w zabrudzonym przepływomierzu - mój poprzednik zrobił niezły bajzel w okolicach filtru powietrza - albo powodem było słabe paliwo... Przed wyjazdem zatankowałem do pełna w lokalnej stacji może i to był powód... Zobaczymy jeśli błąd się pojawi ponownie wtedy podejmę jakieś działania na tą chwile Check Engine nie wrócił po skasowaniu. 


Powyższa tabelka pokazuje fajną opcję programu z której się dowiadujemy że przejechałem z tym błędem tyle i tyle KM, że nigdy wcześniej nie wystąpił i inne tego typu ciekawe informacje.

Mam nadzieję, że mój Check Engine już nie powróci...

Pozdrawiam!





9 komentarzy:

  1. Też będę musiał sprawdzić meganke na kompie :) szukamy z chłopakami programu :D

    OdpowiedzUsuń
  2. no bardzo ladnie to wszystko opisales, ale
    brakuje mi podstawowej informacji - jaki dokladnie kabel jest potrzebny - obd-2 to typ zlacza w samochodzie. sa natomiast rozne interfejsy w kablach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Co do paliwa zasłyszałem że :) wystarczy wlać paliwo z Orlenu by Check engine się zapalił.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja myślę, że powinieneś sobie wlać oleju do głowy.

      Usuń
  4. czy ten kabel skasuje inne błedy VSC albo trakcja.

    OdpowiedzUsuń
  5. Szukam opisu do mojej toyota corolla verso 1.8 2008r,,, kod C0236 hydrauliką hamulców - co to jest

    OdpowiedzUsuń
  6. Szukam opisu do mojej toyota corolla verso 1.8 2008r kod C0236 hydrauliką hamulców

    OdpowiedzUsuń