Wobec powyższego jako, że nie wiem jaki olej był lany poprzednio do mojej Corolli zdecydowałem się poszukać odpowiedzi u źródła czyli w instrukcji obsługi...
Moja Corolla to Corolla Liftback 2001 pod której maską kryje się 97 wściekłych koni ;-P hehe więc jest to Corolla wyposażona w silnik VVTI - 4ZZ-FE. Producent jako preferowaną lepkość oleju dla swojego silnika proponuje olej o lepkości SAE 5W-30 - strona 265 instrukcji użytkownika. Podstawowe dane już znamy - teraz trochę więcej informacji - strona 307 i dowiemy się jakiej klasy jakościowej olej powinniśmy wlać do naszej Toyoty i dowiadujemy się, że olej ten musi posiadać standard API SH lub SJ. Jak czytać skróty API - S to oznaczenie silnika benzynowego a druga litera to oznaczenie jakości oleju im litera niższa tym wyższa jakość oleju. Olej najsłabszy jakościowo miałby oznaczenie SA a olej o najwyższej jakości SZ. Toyota wymaga oleju o jakości API SH - SJ.
Ile oleju mieści się w silniku 4ZZ-FE? - 3.7l
Polecane oleje przez użytkowników Corolli Liftback z silnikiem VVTI 4ZZ-FE
Silnik ten ma lubi olej. Podobno najniższe jego zużycie zauważono na olejach:
Vavoline
Motul
i to te oleje są wskazywane jako najlepsze dla tego silnika.
Ja natomiast zdecydowałem się na olej polecany przez Toyotę - Castrol Edge 5w30. Olej spełnia wszystkie wymagania stawiane przez Toyotę jest to znana marka olej nie jest ani tani ani drogi a plasuje się w środku stawki cenowej dam mu szanse.
Co złego może się stać po zmianie oleju? Nie wiem na czym jeździł poprzednik może na jakimś oleju mineralnym wtedy istnieje niebezpieczeństwo, że olej o wyższej jakości wypłucze złogi z silnika i spowoduje wycieki. Jak na tą chwilę silnik mam idealnie suchy... No zobaczymy. Wymiana oleju i tak jest nieuchronna bo na bagnecie zostaje go coraz mniej ale o tym w następnym poście...
czy z mobil 10w40 mogę zmienić olej na Castrol Edge 5w30???
OdpowiedzUsuńZ tego co obserwowałem na zdjęciach z innych postów i tego co wcześniej pisąłeś to masz 1,6 vvti a tam jest bodajże 110 KM, 97 jest w wersji 1,4 którą posiadam. 1,4 były też produkowane w opcji 84 KM ale nie na łańcuchu rozrządu a na pasku. Poza tym te konie to były w takiej ilości jak autka zjeżdżały z taśmy. Z czasem trochę się te koniki rozbiegły ;-) a apropo's oleju to miałem podobny problem co Ty bo nie wiedziałem co było lane wcześniej i zachowawczo wybrałem mobila 10w40 choć korciło mnie żeby zalać minerałem :-/ pozdro
OdpowiedzUsuńile pobierało Ci oleju na 10w40??? czym masz aktualnie zalane i jaki masz pobór oleju??? miałeś robiony remont???
OdpowiedzUsuńMi Corolla e 11 bierze jeden litr na 1000 km
Usuńpanowie ważna sprawa! mam toyke Corolle e11 1.4 i niby w dowodzie jest 63 kw czyli 86 koni ta słabsza wersja ale na silniku i na obokach auta jest to 1.4 vvti 16v czyli ten lepszy silniki i nawet taki mowili mojemu ojcu ktory kupowal te auto w salonie ze to jest 97 km czy mozliwe jest ze w dowodzie jest błąd? wpisując nr VIN pokazuje ze powinna byc to wersja 97 koniowa. auto zostało kupione w 2001 roku w salonie w polsce i jestem jego pierwszym wlascicielem wiec nie ma mowy o przekładkach natomiast zastanawiam sie ile na prawde jest tej mocy w aucie i czy do tej pory kupujac inne czesci nie kompatybilne z moca silnika nie powalilo się cos w tym aucie...
OdpowiedzUsuńOczywiście, że możliwy jest błąd w dowodzie. Jeśli na podstawie numeru VIN wskazane jest, że jest to silnik 97km to tak jest. Co do tego ile z koni zostało pod maską to z czasem toyota mogła się zamulić. Można też odłączyć akumulator zresetować w ten sposób komputer i pojeździć dynamicznie wtedy komputer dostosuje się do bardziej dynamicznego stylu jazdy.
UsuńCorolla może wypić do 1l oleju na 1000km - zgodnie z instrukcją producenta. Myślę, że moja pali 0,2l oleju na 1000km nie więcej. Nie ma tragedii raz na jakiś czas trzeba zaglądać pod maskę i tyle.
OdpowiedzUsuńShell Helix dobry olej do toyToy corolla potwierdzam bo takiego uzywam
OdpowiedzUsuńTeż tego używam jest Oki.
UsuńGłupoty same tutaj zostały napisane.
OdpowiedzUsuńNajlepsze oleje do tego silnika to:
AMSOIL Signature Series 5W30
Toyota Premium Fuel Economy 5W30(zwracam uwagę na słowo "Premium" bo olej bez tego dopisku to całkiem inny olej. Premium to PAO, bez premium to HC).
A jak lejecie Castrole, Motule, Valvoline'y i inne dziadostwo na hydrokrakowanych bazach mineralnych zamiast porządnego oleju na polialfaoleinach to nic dziwnego że Wam się silniki chrzanią i zaczynają chlać ten olej.
Moja od wymiany do wymiany bierze tak minimalnie że nawet nie trzeba dolewać. Spadnie z maxa na środek bagnetu poziom i tyle. A ma już grubo powyżej 200tys km.
A w artykule autor się delikatnie pomylił i im wyższa literka w certyfikacji API po S tym olej teoretycznie wyższej jakości ale tak na prawdę chodzi o dostosowanie olejów pod nowocześniejsze silniki. Wcale oliwa nie musi być jakościowo lepsza. Chodzi o dodatki i formulacje, np. Low SAPS, certyfikację do silników z problemem LSPI(SN+) itd.
Ładna reklama, gamoniu 🙃
OdpowiedzUsuń